Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma syksy 2023
Keskuskauppakamari
Viestintä on koko johdon asia ja sen strategisella toteutuksella vaikutetaan muun muassa tulokseen ja kasvuun
4.10.2023 I 31.10.2023 I 28.11.2023
Keskuskauppakamarin Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa saat käytännön ohjeita viestintäjohtamiseen niin arjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös neuvoja median kanssa toimimiseen ja pääset jakamaan ajatuksia ja kokemuksiasi. Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä.
Strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa vahvistat osaamistasi:
- viestinnällä johtamisessa ja muutosviestinnässä
- vaikuttavan viestinnän rakentamisessa
- kriisiin valmistautumisessa ja kriisin keskellä toimimisessa
- median kanssa toimimisessa
Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän syksyn 2023 ohjelmassa osallistujat tekevät tehtävän liittyen vaikuttavaan viestintään. Tehtävässä osallistuja tekee vaikuttavan viestinnän suunnitelman johonkin oman yrityksensä tapaukseen liittyen. Tehtävän ottavat vastaan ja arvioivat viestinnän ammattilaiset Esa Suominen (hallituksen puheenjohtaja, Rud Pedersen) ja Pauliina Pulkkinen (viestintä- ja yhteistyöjohtaja, Keskuskauppakamari).
Ohjelma koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista sekä Suuresta Brändipäivästä 2024. Ohjelmassa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille.
OHJELMA
Moduuli IViestintä yrityksen strategian ytimessä Moduulissa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase. Teemoina:
Puhujina: |
Moduuli IIVaikuttava viestintä Seminaarissa käydään läpi, kuinka viestimällä vaikutetaan päätöksentekoon. Saat oppia myös siitä, kuinka median kanssa toimitaan ja kuulet yrityscasen onnistuneesta viestinnällisestä vaikuttamisesta. Teemoina:
Puhujina: |
Moduuli IIIKun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Ohjelmassa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Kuulet yrityscasen sekä median näkökulman yritysten kriiseihin ja niissä pärjäämiseen. Teemoina:
Puhujina: |
Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2150 € + alv. 24 %, normaalihinta 2600 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan.
Lisäksi ohjelmaan sisältyy:
- Ennakkotapaaminen Teamsissä tiistaina 26.9. klo 15.30-17.00
- Osallistuminen Keskuskauppakamarin tilaisuuteen Suuri Brändipäivä 2024.
Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.
Strateginen viestintä auttaa yritystä tavoitteissaan
Edellinen ohjelma sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5.
Palautteita ohjelmaan osallistuneilta:
"Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu"
"Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta."
"Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä."
Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asia tästä.
Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin Yritysjohdon ohjelmiin täällä. |