Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma syksy 2023

Keskuskauppakamari

Viestintä on koko johdon asia ja sen strategisella toteutuksella vaikutetaan muun muassa tulokseen ja kasvuun

4.10.2023  I  31.10.2023 I  28.11.2023


Keskuskauppakamarin Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa saat käytännön ohjeita viestintäjohtamiseen niin arjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös neuvoja median kanssa toimimiseen ja pääset jakamaan ajatuksia ja kokemuksiasi. Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. 

Strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa vahvistat osaamistasi:

  • viestinnällä johtamisessa ja muutosviestinnässä
  • vaikuttavan viestinnän rakentamisessa
  • kriisiin valmistautumisessa ja kriisin keskellä toimimisessa
  • median kanssa toimimisessa

Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän syksyn 2023 ohjelmassa osallistujat tekevät tehtävän liittyen vaikuttavaan viestintään. Tehtävässä osallistuja tekee vaikuttavan viestinnän suunnitelman johonkin oman yrityksensä tapaukseen liittyen. Tehtävän ottavat vastaan ja arvioivat viestinnän ammattilaiset Esa Suominen (hallituksen puheenjohtaja, Rud Pedersen) ja Pauliina Pulkkinen (viestintä- ja yhteistyöjohtaja, Keskuskauppakamari). 

Ohjelma koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista sekä Suuresta Brändipäivästä 2024. Ohjelmassa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille.

OHJELMA

Moduuli I

Viestintä yrityksen strategian ytimessä
Keskiviikko 4.10.2023 kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00)
Helsinki, Alvar Aallon katu 5

Moduulissa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase.

Teemoina:

  • Viestinnän merkitys muuttuvassa maailmassa ja erilaisissa johtamistilanteissa
  • Viestinnällä johtaminen ja muutosviestintä
  • Case VINCIT Muutosviestintä

Puhujina:
Head of Brand, Communication and Marketing Fi Satu Malkamäki, Nordea
Liiketoimintajohtaja Henna Niiranen, VINCIT
Hallituksen puheenjohtaja, Partner Esa Suominen, Rud Pedersen

 

Moduuli II

Vaikuttava viestintä
Tiistai 31.10. kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00)
Helsinki, Alvar Aallon katu 5

Seminaarissa käydään läpi, kuinka viestimällä vaikutetaan päätöksentekoon. Saat oppia myös siitä, kuinka median kanssa toimitaan ja kuulet yrityscasen onnistuneesta viestinnällisestä vaikuttamisesta.

Teemoina:

  • Vaikuttava viestintä, kuinka rakennat vaikuttavaa viestintää?
  • Miten toimit median kanssa?
  • Case Turun tunnin juna

Puhujina:
Toimitusjohtaja Taru Tujunen, Ellun kanat
Edunvalvontajohtaja Janne Virtanen, Varsinais-Suomen liitto
Toimitusjohtaja, perustaja Mari Haavisto, Sus+Com Agency

 

Moduuli III

Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla
Tiistai 28.11.2023 kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00 ja päätöstilaisuus 16.30)
Helsinki, Alvar Aallon katu 5

Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Ohjelmassa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Kuulet yrityscasen sekä median näkökulman yritysten kriiseihin ja niissä pärjäämiseen.

Teemoina: 

  • Kuinka kriisiin voi valmistautua ja miten kriisin keskellä pitää toimia
  • Median näkökulma

Puhujina:
Hallituksen puheenjohtaja Heini Pirttijärvi
Yhteiskuntatoimituksen päällikkö Eeva Lehtimäki, MTV
Hallituksen puheenjohtaja, perustaja Harri Saukkomaa, Tekir

Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2150 € + alv. 24 %, normaalihinta 2600 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan. 

Lisäksi ohjelmaan sisältyy:

  • Ennakkotapaaminen Teamsissä tiistaina 26.9. klo 15.30-17.00
  • Osallistuminen Keskuskauppakamarin tilaisuuteen Suuri Brändipäivä 2024.

Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. 

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.

Strateginen viestintä auttaa yritystä tavoitteissaan

 

Edellinen ohjelma sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5. 
Palautteita ohjelmaan osallistuneilta: 
"Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu"
"Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta."
"Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä."

Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asia tästä.

Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin Yritysjohdon ohjelmiin täällä

 

Tapahtuma on päättynyt.

Tapahtumapaikka

Keskuskauppakamari

Alvar Aallon katu 5
00100 Helsinki

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

Järjestäjä

Keskuskauppakamari

Karoliina Korhonen

karoliina.korhonen@chamber.fi

p. 050 327 4577