Kauppaprosessit - avaimet onnistuneeseen ulkomaankauppaan
27.9.2022 09:00
Verkkokoulutus
KAUPPAPROSESSIT - avaimet onnistuneeseen ulkomaankauppaan 27.9.2022 klo 9.00 - 11.30
- Haluatko käytännönläheisen katsauksen siihen, mitä yrityksesi tulee ottaa huomioon ulkomaankauppaa tehtäessä?
- Haluatko varmistaa turvallisen kaupankäynnin: kaupan ehdot täyttyvät laillisesti, asiakas saa tuotteen sujuvasti ja ajoissa, ja te myyjänä saatte maksun?
- Haluatko ymmärtää, miksi kauppaprosessien hyvä hallinta on tärkeää koko organisaatiossa tuotesuunnittelusta toimitukseen ja maksun yrityksen tilille kotiuttamiseen asti?
Tässä webinaarissa tutustutaan tärkeimpiin kauppaprosesseihin kuten tullinimikkeen määrittämiseen, toimituslausekkeen valintaan ja asiakirjadokumentaatioon - alan ammattilaisten selkeästi esittämänä.
Koronaika sekä nykyinen maailmantilanne on osoittanut yrityksissä, että asiantuntevasti hoidetut kauppaprosessit auttavat selviytymään paremmin taaten turvallisen ja sujuvan kaupankäynnin ja vähentäen riskejä. Tämä näkyy parempana kilpailukykynä.
Puhujat: Webinaarissa puhuvat Keskuskauppakamarissa toimivan kauppaprosessiryhmän kokeneet kansainvälisen kaupan asiantuntijat. Lisäksi yrityspaneelin kautta ääneen pääsevät pk-yritysten edustajat.
Kenelle: Webinaari on suunnattu etenkin pk-yrityksille, jotka tekevät ulkomaankauppaa tai suunnittelevat askelia sitä kohti. Voit toimia yrityksessä eri tehtävissä niin myyjänä, koordinaattorina kuin johtajana. Tärkeintä on, että haluat saada kokonaiskuvan siitä, mitä onnistunut vienti vaatii kauppaprosessien näkökulmasta.
OHJELMA:
9.00 Tervetuloa: Hannele Visuri, Keskuskauppakamari
9.05–9.15 Alustus: Emma Tuomaala, Konecranes: Trade compliance -kaupan mahdollistaja: mitä se on ja miksi se on tärkeää?
9.15–10.30 Puheenvuorot:
Anne Särkiniemi, Wärtsilä: Kaupan osapuolten tunteminen
Miia Hurmalainen, Kone Corporation: Oman tuotteen tullinimikkeen ja alkuperän määrittäminen
Tiina Nissinen, Metsä Group: Vientivaatimusten ja -rajoitusten selvittäminen
Rami Muuri, Sulzer Pumps Finland Oy: Oikean toimituslausekkeen INCOTERMS® 2020 käyttäminen ostajan ja myyjän velvollisuuksien määrittämiseksi
Tiina Nissinen, Metsä Group: Tarvittavat asiakirjat kaupan toteuttamiseksi
10.30–10.40 Tauko
10.40-11.10 Pk-yrityspaneeli Moderaattorina: Päivi Pietarinen, Vaisala
Keskustelun teemana: Mikä oli tapahtuma/tilanne, että trade compliance asiat tulivat esille/nousivat tärkeiksi omassa työssä/yrityksessä?
Keskustelijoina
Jouko Päivinen, Managing Director, Head of Sales, Dedicated Network Partners
Sanna Pesula, Logistics Manager, Nordic Caraway Oy
Sanna Silfverberg, CEO, Block solutions Oy
11.10–11.25 Kysymykset
11.25–11.30 Yhteenveto ja tapahtuman päätössanat: Hannele Visuri, Keskuskauppakamari
Olet lämpimästi tervetullut verkkotapahtumaan!
YHTEISTYÖSSÄ:
Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen tilaisuutta. Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin seitsemän vuorokautta ennen tilaisuutta, veloitetaan koko koulutuksen hinta.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.