Vastuullisuudella kilpailuetua - pk-yrityksen vastuullisuusvalmennus Mikkeli syksy 2024

Mikkeli, Einon vintti

pk-yrityksen-vastuullisuusvalmennus_1.png

Mikkeli 25.9.2024  I  30.10.2024
Vastuullisuudella kilpailuetua
– pk-yrityksen vastuullisuusvalmennus

Yritystoiminnan vastuullisuudesta puhutaan nyt paljon ja vaatimukset yrityksille lisääntyvät. Vastuullisuus tarjoaa yrityksille kilpailuetua uusien liiketoimintamahdollisuuksien, kustannussäästöjen ja paremman riskienhallinnan myötä. Tutkimukset osoittavatkin vastuullisuuden parantavan yrityksen taloudellista tulosta sen lisäksi, että liiketoimintaa tehdään muutenkin kestävämmin.

Pk-yrityksen vastuullisuusvalmennus antaa sinulle tarvittavat tiedot ja käytännön ohjeet vastuullisuustyön aloittamiseen vahvistaaksesi yrityksesi kilpailukykyä. Saat myös inspiraatiota ja vinkkejä uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, kustannussäästöihin ja parempaan riskienhallintaan vastuullisen liiketoiminnan myötä.

Valmennus sisältää inspiroivia asiantuntijapuheenvuoroja, käytännön toimintamalleja, case esimerkkejä ja verkostoitumista muiden osallistujayritysten kanssa. Lisäksi osallistujat tekevät omalle yritykselle vastuullisuuden olennaisuusarvion osana valmennusta. Olennaisuusarvion tekemällä saat oivan startin oman yrityksen vastuullisuuden painopisteisiin ja konkreettisia toimintasuosituksia jatkoon.

Valmennus koostuu kahdesta jaksosta, joiden välissä toteutetaan osallistujayrityksissä vastuullisuuden olennaisuuskartoitus ja analysoidaan kartoitusten tulokset. Kartoitusten pohjalta osallistujayritykset saavat suosituksia vastuullisuustyöhön.

Valmennus on suunnattu pk-yritysten johdolle, liiketoimintavastaaville ja päälliköille, valmennuksesta hyötyvät myös mm. viestinnästä, markkinoinnista ja tuotannosta vastaavat.

Koulutuksia toteutetaan ympäri Suomea syksyllä 2024 ja keväällä 2025.

Ohjelma tarkentuu kesäkuussa 2024

JAKSO I: Yritysvastuu - Mitä, miksi miten?
Keskiviikko 25.9.2024 klo 9.00 - 13.00
Einon vintti, Hallituskatu 3, Mikkeli

• Johdanto vastuullisuuteen
  • Strateginen yritysvastuu
  • Vastuullisuuden liiketoimintahyödyt
  • Katsaus vastuullisuussääntelyyn
  • Tutustuminen vastuullisuuden vaikutustenarviointiin ja ohjeet olennaisuusarvioon
  • Yrityscase

Aamukahvit tarjolla ennen valmennuksen alkua. Valmennuksen lomassa tarjoillaan lounas.

JAKSO II: Kuinka lähteä liikkeelle vastuullisuustyössä?
Keskiviikko 30.10.2024 klo 9.00 - 13.00
Einon vintti, Hallituskatu 3, Mikkeli

• Olennaisuusarvion tulosten purku ja suositukset
  • Miten lähteä liikkeelle vastuullisuustyössä?
  • Vastuullisuusraportointiin liittyvät vaatimukset
  • Työkaluja vastuullisuustyön tueksi
  • Yrityscase

yhteistyossa-op.jpg

OP tukee pk-yrityksiä vastuullisuustyössä ja mahdollistaa 250 pk-yritykselle osallistumisen Keskuskauppakamarin pk-yrityksen vastuullisuusvalmennukseen -50% alennuksella. Hyödynnä alennus alennuskoodilla ALEOP.

Ohjelmaan sisältyy:
Ohjelmassa mainitut seminaarit kahvi- ja lounastarjoiluineen sekä olennaisuuskartoitus, tulosten analyysi ja yrityskohtaiset suositukset vastuullisuustyöhön.

Osallistumismaksut:
Osallistumismaksu kauppakamareiden jäsenyritysten edustajille: 1 200 € + alv / osallistuja
Normaalihinta: 1 600 € + alv. / osallistuja

OP tukee pk-yrityksiä vastuullisuustyössä ja mahdollistaa 250 pk-yritykselle osallistumisen Keskuskauppakamarin pk-yrityksen vastuullisuusvalmennukseen -50% alennuksella. Hyödynnä alennus kirjoittamalla alennuskoodi ALEOP ilmoittautumisen yhteydessä alennuskoodille varattuun kenttään. Huomioithan, että alennuskoodeja on tarjolla rajallisesti.

Huomioithan, että paikkoja on rajoitetusti ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ilmoittautuminen viimeistään viikkoa ennen valmennuksen alkamista. Valmennuksen maksimiosallistujamäärä on 30.

Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun valmennuksen alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen valmennuksen ensimmäistä jaksoa. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä. Tilaisuuksien tarjoiluissa suosimme kasvis- ja kalaruokaa.

Valitse haluamasi lippu
Lippu
Määrä

Alennettu hinta kauppakamarien ja kansainvälisen kauppakamarin ICC Suomen jäsenyritysten edustajille.

1 200,00 € (+ALV 24.0%)

Määrä: