Suuri brändipäivä 2024
23.4.2024 11:30
Musiikkitalo + livestream
Brändi on yritykselle keskeinen työkalu, jonka avulla se voi kilpailla markkinoilla ja erottua toisten toimijoiden tarjoamista palveluista ja tuotteista. Brändin avulla voidaan saada aikaan vahva myönteinen tunne, joka sisältää luottamusta, arvostusta ja hyvää oloa. Tunteet syntyvät muun muassa asiakaskokemuksen, viestinnän, musiikin ja visuaalisen ilmeen kautta. Myös bränditarinalla on suuri merkitys. Koska brändin muutokset vaikuttavat asiakkaisiin myös tunnetasolla, on tärkeää, että brändin herättämät tunteet eivät ole ristiriidassa brändin arvojen kanssa.
Vuoden 2024 Suuri brändipäivä -tilaisuudessa pureudumme brändiin tunnekokemusten kautta. Päivän aikana myös opit millainen on hyvä tavaramerkki suojauksen näkökulmasta ja saat vinkkejä brändin suojaamiseen liittyvistä tuista. Päivän huipennuksena jaetaan Vuoden brändi 2024 -palkinto. Sen valinta on tehty kiinnittäen huomiota brändin tarinaan, asiakaskokemukseen, uusiutumiseen, digitaalisuuteen, innovatiivisuuteen, viestintään, brändin suojaukseen sekä siihen, miten brändi näkyy liiketoiminnassa ja miten henkilöstö on sitoutunut brändiin.
Tilaisuus on suunnattu kaikille brändiasioiden parissa toimiville ja aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus sopii parhaiten hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.
OHJELMA 23.4.2024
Tilaisuuden moderaattorina toimii tuottaja, juontaja Jussi-Pekka Rantanen.
11.30 - 12.30 Verkostoitumislounas
12.30 Avaus
12.35 Musiikki muokkaa ajatuksia ja mielentilaa
Tiesitkö, että kuuloaistilla on aivan erityinen rooli tunnelman aistijana? Musiikin neurotiede on auttanut ymmärtämään, miten monilla eri tavoilla musiikki voi vaikuttaa tunteisiin, ajatuksiin, mielentiloihin ja käsityksiin.
Minna Huotilainen, professori, aivotutkija, Helsingin yliopisto
13.00 Brändirakkaus strategian ytimessä
- Autenttinen ja erottuva bränditarina
- Asiakkaiden osallistaminen brändin tarinaan
- Inspiroivat brändikokemukset
- Tunnettuuden kasvattaminen yhteistöiden kautta
Sanna-Kaisa Niikko, markkinointijohtaja, Marimekko Oyj
13.25 Tunteita herättävät brändit
- Vahvojen brändien suojaaminen
- Uudistuminen historiaa unohtamatta - teknologia matkassa mukana
Suvi-Tuulia Raami, Senior Legal Counsel, Oy Karl Fazer Ab
13.45 Paneelikeskustelu: Ikoninen brändi muutoksessa
Carolina Bade, Vice President, Head of Business Unit Chocolate, Fazer Confectionery
Susanna Eskola, Vice President, Content Strategy and CEO Communications, Nokia Oyj
Anu Rintala, brändijohtaja, Finnair
14.35 Vuoden brändi -ehdokas: ELOVENA
Meri Mattila, Elovena Brand Manager, Raisio-konserni
Mervi Nieminen, Elovena Marketing Manager, Raisio-konserni
14.45 - 15.15 Kahvitauko
15.15 Vuoden brändi -ehdokas: PONSSE
Katja Paananen, vastuullisuusjohtaja, Ponsse Oyj
15.25 Mitä hyvässä brändin suojauksessa on huomioitu?
Peruasiat haltuun.
Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari
15.50 Kommenttipuheenvuoro kokonaisvaltaisesta brändinsuojauksesta: case-esimerkkeinä Veikkaus ja Molok
Milla Lehtoranta, juristi, EU-tavaramerkki- ja -mallioikeusasiamies, Berggren
16.00 Tietoiskut: Brändin suojaamiseen liittyvät tuet ja avustukset
Tuulimarja Myllymäki, johtava neuvontalakimies, Patentti- ja rekisterihallitus PRH
Jaana Rantanen, Senior Advisor, Business Finland
16.20 Vuoden brändi -ehdokas: REIMA
Heikki Lempinen, toimitusjohtaja, Reima Oy
Johanna Sarviharju, asiakaskokemusjohtaja, Reima Oy
16.30 Brändi yrityksen elämänlankana
- Yli satatuhatta alasotettua kopiota
- Vastassa järjestäytynyt rikollisuus
Tuula Juselius, Founder, Creative Director, Secto Design Oy
16.50 Tekoäly ja tunteet määrittelevät huomisen brändit
- Kohti tunteikkaampaa brändiviestintää: tekoälyn rooli
- Tekoäly ja brändin kehittäminen: case-esimerkkejä
- Tulevaisuuden brändistrategiat: ihmisen ja koneen yhteispeli
Tero Ojanperä, hallituksen puheenjohtaja, Silo AI, työelämäprofessori, Aalto-yliopisto
17.20 Vuoden brändin palkitseminen ja päätössanat
Tilaisuuden päätteeksi cocktails.
Cocktail-tilaisuudessa julkaistaan yritysten kasvuasiantuntija, tietokirjailija Maria Sipilän uusi kirja "Kansainvälistä kasvua. Kohti maailmanluokan brändiä"
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
HALUAISIKO YRITYKSESTÄNNE USEAMPI OSALLISTUA SUURI BRÄNDIPÄIVÄ -TAPAHTUMAAN? Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja, paikan päälle tai striimiin. |
YHTEISTYÖSSÄ
Onko brändisi suojassa compliance-riskeiltä? Lue lisää Dun & Brandstreetin artikkelista
MUKANA PÄIVÄSSÄ
Keskuskauppakamari järjestää jo neljättä kertaa Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Vuoden brändi -palkinnon ovat aiemmin voittaneet Marimekko Oyj 2019, YLE 2021, Lapuan Kankurit Oy 2022 ja Genelec 2023. Raadin puheenjohtaja: Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari Raadin jäsenet: |
Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.
Tutustu myös Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmaan > LUE LISÄÄ
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.