Suuri brändipäivä 2024

23.4.2024 11:30

Musiikkitalo + livestream

Brändi on yritykselle keskeinen työkalu, jonka avulla se voi kilpailla markkinoilla ja erottua toisten toimijoiden tarjoamista palveluista ja tuotteista. Brändin avulla voidaan saada aikaan vahva myönteinen tunne, joka sisältää luottamusta, arvostusta ja hyvää oloa. Tunteet syntyvät muun muassa asiakaskokemuksen, viestinnän, musiikin ja visuaalisen ilmeen kautta. Myös bränditarinalla on suuri merkitys.  Koska brändin muutokset vaikuttavat asiakkaisiin myös tunnetasolla, on tärkeää, että brändin herättämät tunteet eivät ole ristiriidassa brändin arvojen kanssa. 

Vuoden 2024 Suuri brändipäivä -tilaisuudessa pureudumme brändiin tunnekokemusten kautta. Päivän aikana myös opit millainen on hyvä tavaramerkki suojauksen näkökulmasta ja saat vinkkejä brändin suojaamiseen liittyvistä tuista. Päivän huipennuksena jaetaan Vuoden brändi 2024 -palkinto. Sen valinta on tehty kiinnittäen huomiota brändin tarinaan, asiakaskokemukseen, uusiutumiseen, digitaalisuuteen, innovatiivisuuteen, viestintään, brändin suojaukseen sekä siihen, miten brändi näkyy liiketoiminnassa ja miten henkilöstö on sitoutunut brändiin.

Tilaisuus on suunnattu kaikille brändiasioiden parissa toimiville ja aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus sopii parhaiten hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.

eventillaan-3.png

OHJELMA 23.4.2024

Tilaisuuden moderaattorina toimii tuottaja, juontaja Jussi-Pekka Rantanen.

11.30 - 12.30 Verkostoitumislounas 

12.30 Avaus 

12.35 Musiikki muokkaa ajatuksia ja mielentilaa 
Tiesitkö, että kuuloaistilla on aivan erityinen rooli tunnelman aistijana? Musiikin neurotiede on auttanut ymmärtämään, miten monilla eri tavoilla musiikki voi vaikuttaa tunteisiin, ajatuksiin, mielentiloihin ja käsityksiin.
Minna Huotilainen, professori, aivotutkija, Helsingin yliopisto

13.00 Brändirakkaus strategian ytimessä
- Autenttinen ja erottuva bränditarina 
- Asiakkaiden osallistaminen brändin tarinaan 
- Inspiroivat brändikokemukset 
- Tunnettuuden kasvattaminen yhteistöiden kautta
Sanna-Kaisa Niikko, markkinointijohtaja, Marimekko Oyj

13.25 Tunteita herättävät brändit
- Vahvojen brändien suojaaminen 
- Uudistuminen historiaa unohtamatta - teknologia matkassa mukana  
Suvi-Tuulia Raami, Senior Legal Counsel, Oy Karl Fazer Ab

13.45 Paneelikeskustelu: Ikoninen brändi muutoksessa
Carolina Bade, Vice President, Head of Business Unit Chocolate, Fazer Confectionery
Susanna Eskola, Vice President, Content Strategy and CEO Communications, Nokia Oyj
Anu Rintala, brändijohtaja, Finnair 

14.35 Vuoden brändi -ehdokas: ELOVENA 
Meri Mattila, Elovena Brand Manager, Raisio-konserni
Mervi Nieminen, Elovena Marketing Manager, Raisio-konserni

14.45 - 15.15 Kahvitauko

15.15 Vuoden brändi -ehdokas: PONSSE
Katja Paananen
, vastuullisuusjohtaja, Ponsse Oyj

15.25 Mitä hyvässä brändin suojauksessa on huomioitu?
Peruasiat haltuun.  
Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari

15.50 Kommenttipuheenvuoro kokonaisvaltaisesta brändinsuojauksesta: case-esimerkkeinä Veikkaus ja Molok
Milla Lehtoranta, juristi, EU-tavaramerkki- ja -mallioikeusasiamies, Berggren  

16.00 Tietoiskut: Brändin suojaamiseen liittyvät tuet ja avustukset
Tuulimarja Myllymäki, johtava neuvontalakimies, Patentti- ja rekisterihallitus PRH 
Jaana Rantanen, Senior Advisor, Business Finland

16.20 Vuoden brändi -ehdokas: REIMA
Heikki Lempinen
, toimitusjohtaja, Reima Oy
Johanna Sarviharju, asiakaskokemusjohtaja, Reima Oy

16.30 Brändi yrityksen elämänlankana
- Yli satatuhatta alasotettua kopiota
- Vastassa järjestäytynyt rikollisuus
Tuula Juselius
, Founder, Creative Director, Secto Design Oy

16.50 Tekoäly ja tunteet määrittelevät huomisen brändit
- Kohti tunteikkaampaa brändiviestintää: tekoälyn rooli
- Tekoäly ja brändin kehittäminen: case-esimerkkejä
- Tulevaisuuden brändistrategiat: ihmisen ja koneen yhteispeli
Tero Ojanperä, hallituksen puheenjohtaja, Silo AI, työelämäprofessori, Aalto-yliopisto 
  
17.20 Vuoden brändin palkitseminen ja päätössanat 

Tilaisuuden päätteeksi cocktails.
Cocktail-tilaisuudessa julkaistaan yritysten kasvuasiantuntija, tietokirjailija Maria Sipilän uusi kirja "Kansainvälistä kasvua. Kohti maailmanluokan brändiä"

 

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

HALUAISIKO YRITYKSESTÄNNE USEAMPI OSALLISTUA SUURI BRÄNDIPÄIVÄ -TAPAHTUMAAN?

Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja, paikan päälle tai striimiin.
Pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi

 

YHTEISTYÖSSÄ

 

berggren_4col_orig.jpg            

 

 db_wordmark_pantone.png

 

Onko brändisi suojassa compliance-riskeiltä? Lue lisää Dun & Brandstreetin artikkelista

 

ipr-university-center-logo-cmyk-1.jpg marketing-finland.png prh_pysty_fin_rgb.jpg

 

MUKANA PÄIVÄSSÄ

sees_logo_black.png

 

 

Keskuskauppakamari järjestää jo neljättä kertaa Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa.
Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, digitaalisuuden, suojauksen, uusiutumisen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.

Vuoden brändi -palkinnon ovat aiemmin voittaneet Marimekko Oyj 2019, YLE 2021, Lapuan Kankurit Oy 2022 ja Genelec 2023.

Raadin puheenjohtaja: Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari

Raadin jäsenet:
Johtaja Jorma Hanski, Patentti- ja rekisterihallitus
Markkinointijohtaja Jaana Hjelt, Lapuan Kankurit Oy
Pääjohtaja Hannu Krook, SOK
Asianajaja, osakas Åsa Krook, Waselius Asianajotoimisto Oy
Puheenjohtaja Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta
Toimitusjohtaja Siamäk Naghian, Genelec Oy
Viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen, YLE
Markkinoinnin dosentti Anne Rindell, Hanken Svenska Handelshögskolan

vuoden_brandi_2024_logo.png

 

Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.

Tutustu myös Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmaan > LUE LISÄÄ

 

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.

Tapahtuma on päättynyt.

Ajankohta

Alkaa:   23.4.2024 11:30
Päättyy:   23.4.2024 19:00

Lisää tapahtuma kalenteriisi

Tapahtumapaikka

Musiikkitalo + livestream

Mannerheimintie 13a
00100 Helsinki

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

Järjestäjä

Keskuskauppakamari

Anne Pakkanen

anne.pakkanen@chamber.fi

puh. 045 898 6972