Suuri brändipäivä 2024
23.4.2024 11:30
Musiikkitalo + livestream
Brändi on yritykselle keskeinen työkalu, jonka avulla se voi kilpailla markkinoilla ja erottua toisten toimijoiden tarjoamista palveluista ja tuotteista. Brändin avulla voidaan saada aikaan vahva myönteinen tunne, joka sisältää luottamusta, arvostusta ja hyvää oloa. Tunteet syntyvät muun muassa asiakaskokemuksen, viestinnän, musiikin ja visuaalisen ilmeen kautta. Myös bränditarinalla on suuri merkitys. Koska brändin muutokset vaikuttavat asiakkaisiin myös tunnetasolla, on tärkeää, että brändin herättämät tunteet eivät ole ristiriidassa brändin arvojen kanssa.
Vuoden 2024 Suuri brändipäivä -tilaisuudessa pureudumme brändiin tunnekokemusten kautta. Päivän aikana myös opit millainen on hyvä tavaramerkki suojauksen näkökulmasta ja saat vinkkejä brändin suojaamiseen liittyvistä tuista. Päivän huipennuksena jaetaan Vuoden brändi 2024 -palkinto. Sen valinta on tehty kiinnittäen huomiota brändin tarinaan, asiakaskokemukseen, uusiutumiseen, digitaalisuuteen, innovatiivisuuteen, viestintään, brändin suojaukseen sekä siihen, miten brändi näkyy liiketoiminnassa ja miten henkilöstö on sitoutunut brändiin.
Tilaisuus on suunnattu kaikille brändiasioiden parissa toimiville ja aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus sopii parhaiten hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.
ALUSTAVA OHJELMA 23.4.2024
(Puheenvuorojen aikataulu tarkentuu. Ohjelmaan sisältyy myös kahvitauko.)
Tilaisuuden moderaattorina toimii tuottaja, juontaja Jussi-Pekka Rantanen.
11.30–12.30 Verkostoitumislounas
12.30 Ohjelma alkaa
Tekoäly ja tunteet määrittelevät huomisen brändit
- Kohti tunteikkaampaa brändiviestintää: tekoälyn rooli
- Tekoäly ja brändin kehittäminen: case-esimerkkejä
- Tulevaisuuden brändistrategiat: ihmisen ja koneen yhteispeli
Tero Ojanperä, hallituksen puheenjohtaja, Silo AI, työelämäprofessori, Aalto-yliopisto
Musiikki muokkaa ajatuksia ja mielentilaa
Minna Huotilainen, professori, Helsingin yliopisto
Paneelikeskustelu: Ikoninen brändi muutoksessa
Carolina Bade, Vice President, Marketing, Fazer Confectionery
Susanna Eskola, Vice President, Content Strategy and CEO Communications, Nokia Oyj
Anu Rintala, brändijohtaja, Finnair
Brändirakkaus strategian ytimessä
Sanna-Kaisa Niikko, markkinointijohtaja, Marimekko Oyj
Millainen on hyvä tavaramerkki? Mitä suojauksessa pitää ottaa huomioon?
Peruasiat haltuun.
Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari
Kommenttipuheenvuoro case-esimerkin kautta
Milla Lehtoranta, juristi EU-tavaramerkki- ja -mallioikeusasiamies, Berggren
Tunteita herättävät brändit
- Vahvojen brändien suojaaminen
- Uudistuminen historiaa unohtamatta - teknologia matkassa mukana
Suvi-Tuulia Raami, Senior Legal Counsel, Oy Karl Fazer Ab
Tietoiskut: Brändin suojaamiseen liittyvät tuet ja avustukset
Tuulimarja Myllymäki, johtava neuvontalakimies, Patentti- ja rekisterihallitus PRH
Jaana Rantanen, Senior Advisor, Business Finland
Päivän aikana esitellään Vuoden brändi -finalistit.
Tilaisuuden ohjelma huipentuu Vuoden brändi -palkinnon jakamiseen noin klo 17.00. Tilaisuuden päätteeksi cocktails.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
HALUAISIKO YRITYKSESTÄNNE USEAMPI OSALLISTUA SUURI BRÄNDIPÄIVÄ -TAPAHTUMAAN? Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja, paikan päälle tai striimiin. |
YHTEISTYÖSSÄ
MUKANA PÄIVÄSSÄ
Kumppaniksi tapahtumaan |
Keskuskauppakamari järjestää jo neljättä kertaa Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Vuoden brändi -palkinnon ovat aiemmin voittaneet Marimekko Oyj 2019, YLE 2021, Lapuan Kankurit Oy 2022 ja Genelec 2023. Raadin puheenjohtaja: Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari Raadin jäsenet: |
Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.
Tutustu myös Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmaan > LUE LISÄÄ
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.