Suuri brändipäivä 2022
7.4.2022 11:30
Scandic Grand Central + livestream
Coca-Cola teki joulupukin asusta punaisen ja Steve Jobs teki omenasta maailman myydyimmän puhelimen. Näiden brändien arvo on miljardeja euroja. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan?
Vahva brändi on yrityksen menestyksen ydin. Sen avulla luodaan kilpailuetua ja asema markkinoilla. Brändi auttaa pysymään kuluttajien mielissä. Kaikki menestyvät yritykset Suomessa ja maailmalla investoivat brändiinsä suojauksen ja markkinoinnin avulla.
Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä kokoaa yhteen brändi-, markkinointi- ja IPR-ammattilaiset. Päivän tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta brändin suojaamisen tärkeydestä ja merkityksestä yrityksen menestyksen kivijalkana. Päivän huipennuksena palkitaan Vuoden brändi 2022.
Etäosallistujille lähetetään tilaisuuden osallistumislinkki viimeistään päivää ennen tilaisuutta.
Tapahtuma on suunnattu hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, konsulteille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, vaikuttajille ja vaikuttajatoimistojen edustajille, brändijohtajille ja brändivastaaville, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille sekä muille markkinoinnin parissa toimiville.
|
||
OHJELMA
Tilaisuuden vetäjänä toimii lakimies Minna Aalto-Setälä Keskuskauppakamarista.
11.30–12.25 Lounas ja verkostoitumista
12.30 Tilaisuuden avaus
Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari
Äkillisen esteen vuoksi Femke van Horenin esiintyminen peruuntunut.
12.35 Miten brändi saadaan breikkaamaan kansainvälisesti?
Peter Vesterbacka, hallituksen puheenjohtaja, FinEstBay Area Development
13.15 Tuotesuojaus ja vastuullisuus vahvan brändin kivijalkana
Johanna Hamro-Drotz, toimitusjohtaja, Sinituote Oy
13.30 Elintarvikebrändi maailmanmarkkinoilla - haasteita ja ratkaisun avaimia
Sari Koivulehto-Mäkitalo, johtaja, lakiasiat ja vastuullisuus, Raisio Oyj
13.50 Bränditarina - Vuoden brändi -kilpailun osallistuja
14.00–14.30 Tauko
14.30 Näin rakennetaan huippu-urheilun henkilöbrändi
- Toimivan henkilöbrändin menestystekijät
- Voiko riskejä hallita, kun kysymys on urheilusta?
Leo-Pekka Tähti, yrittäjä, huippu-urheilija
14.45 Brändin rakentaminen ja ohjaaminen
- Miksi panostaa brändiin?
- Brändi yrityksen ytimessä vauhdittamassa kasvua ja ohjaamassa kaikkea tekemistä
- Brändin kirkastamisen ja luomisen prosessi
Arttu Salovaara, CEO, Founder, BOND
15.15 Onnistunut brändin uudistaminen
- Mitä brändin uudistamisen prosessiin kuuluu?
- Miten jalkauttaa ja hallita brändiä muuttuvassa ympäristössä?
Katriina Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy
15.30 Brändin oikeudellisen suojaamisen vaikutus brändin arvoon
- Brändiä suojaavat immateriaalioikeudet
- Oikeudellinen suoja osana brändin arvoa
- Oikeudellisen suojan mittaaminen
- Brändin arvon kasvattaminen
Markku Tuominen, Partner, Roschier
16.00 Bränditarina - Vuoden brändi -kilpailun osallistuja
16.10–16.20 Tauko
16.20 Bränditarina - Vuoden brändi -kilpailun osallistuja
16.30 Faktoja ja tarinoita. Miten erottua kun kaikki julistautuvat vastuullisiksi.
Marco Mäkinen, VP Strategy, TBWA
17.00 Vuoden brändi -kilpailun voittajan palkitseminen ja kilpailuraadin puheenjohtajan Marina Vahtolan perustelut
Palkitsemisessa mukana toimitusjohtaja Merja Ylä-Anttila, Yle ja toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamari.
Cocktails noin klo 17.15 alkaen
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja. Valitse valmiista paketeista tai pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi. Voit osallistua tapahtumaan joko paikan päällä Scandic Grand Centralissa tai etäyhteyden välityksellä. |
Kumppaniksi tapahtumaan
Oletko kiinnostunut kumppanuudesta tapahtumassa? Tapahtuman kumppanina saat näkyvyyttä, tavoitat kohderyhmän ja pääset osaksi tapahtumaa. Ota yhteyttä avainasiakaspäällikkö Tomi Mäkiseen tomi.makinen@chamber.fi tai tapahtumatuottaja Anne Pakkaseen anne.pakkanen@chamber.fi, räätälöidään kumppanuus teidän tarpeisiinne sopivaksi.
YHTEISTYÖSSÄ
Keskuskauppakamari järjestää Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati. Raadin puheenjohtaja: Jäsenet: |
Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.