Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma kevät 2021
Cafe Amanda tai livestream
Viestintä on koko johdon asia
Viestintä on osa johdon strategiaa ja ydintoimintoja. Keskuskauppakamarin järjestämässä yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa yrityksesi johtoryhmäläiset sparrataan viestintäjohtamiseen niin normaaliarjessa kuin kriisitilanteissa.
Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. Osaava, ammattimainen viestintä on koko yritysjohdon asia. Kaikki yritysjohdossa toimivat ovat viestijöitä.
Kun kriisiviestinnän ja strategisen viestinnän taidot ovat koko yritysjohdon hallussa, on todennäköisempää, että tiukan paikan tullen yritys selviää kuivin jaloin.
Tämä vahvistaa yrityksen kilpailukykyä vaikeinakin aikoina.
Ohjelma koostuu kolmesta moduulista. Seminaareissa käsitellään viestintää eri näkokulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaari järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä.
Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille.
OHJELMA
Moduuli I: Viestintä yrityksen strategian ytimessä
Tiistai 16.3. kello 12-16.30 Teams-etäyhteydellä
Puhujina:
Viestintä ja muutoksen johtaminen
Minna Aila, vastuullisuus-, yhteiskuntasuhde-, viestintä- ja brändijohtaja, Neste
Viestintä on maailman paras muutostyökalu - ja tuplarytmihäiriön maailmassa sitä tarvitaan enemmän kuin koskaan
Taru Tujunen, muutoksen tekijä, toimitusjohtaja, Ellun Kanat
Viestintä on osa yrityksen ydintoimintoja. Strateginen viestintä on johtamisen ydintä
Arja Suominen, viestintäjohtamisen pioneeri
Moduuli II: Brändin rakentaminen viestinnän avulla
Tiistai 13.4. kello 12-16.30
Puhujina:
Brändin menestyksellinen rakentaminen edellyttää vahvaa liiketoimintaosaamista sekä ennen kaikkea liiketoiminnan ymmärrystä – siksi se on ylimmän yritysjohdon tehtävä
Marina Vahtola, hallituksen puheenjohtaja, Chain Invest, hallitusammattilainen
Brändijohtaja 2.0. Mikä ero on brändiviestinnällä ja strategisella brändijohtamisella?
Ia Adlercreutz, toimitusjohtaja, perustajaosakas, Co-founders
Arvokas brändi ja mitattava maine
Kari Väisänen, hallituksen jäsen, partneri, vanhempi asiantuntija, T-Media
Moduuli III: Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla
Tiistai 11.5. kello 12-16.30
Puhujina:
Kokemuksia ja oppeja myrskyn silmästä
Heidi Jaara, Balmuirin perustaja, yrittäjä
Toimittajan näkökulma: Miksi media kertoo ikävistä asioista ja toimii niin kuin toimii ja miten toimii
Eeva Lehtimäki, MTV:n yhteiskuntatoimituksen päällikkö
Harri Saukkomaa, hallituksen puheenjohtaja, Tekir
Lue lisää aiheesta Viestintä on koko johdon asia täältä.
Puhujien esittely ja ladattava ohjelma: yritysjohdon-strategisen-viestinnan-ja-kriisiviestinnan-ohjelma
Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 1950 € + alv. 24 %, normaalihinta 2400 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan.
Osallistujat saavat lisäksi:
- 11.3. kello 15.30- 16.30 osallistujien esittäytyminen ja ohjelman oppimisalustan esittely Teams-kokouksessa.
- 28.4. kello 9.00 - 10.30 Teams aamukahvitilaisuus
Mitä johtoryhmän tulee tietää brändin suojaamisesta?
Entä IPR:stä? Mitä tehdä, kun brändiä loukataan?
Case esimerkki hyvästä, onnistuneesta ongelmatilanteen ratkaisusta
Puhujina: Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari
Markku Tuominen, Partner, Roschier - Livestream-osallistumisen tilaisuuteen Suuri brändipäivä 8.6.2021
- Marina Vahtolan uuden kirjan Intohimona brändit
Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.
Osallistu turvallisesti: Me Keskuskauppakamarissa seuraamme koronavirustilanteeseen liittyvää viranomaisohjeistusta herkällä korvalla, emmekä riskeeraa osallistujien terveyttä. Lue lisää turvallisesta osallistumisesta tilaisuuksiimme täältä.
Lisätiedot: Keskuskauppakamarin markkinointipäällikkö Kirsi Loikas (kirsi.loikas@chamber.fi), 040-5457451