Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma kevät 2023
Keskuskauppakamari
Viestintä on osa yritysjohdon ydinosaamista
28.3.2023 I 25.4.2023 I 23.5.2023
Viestintä on osa johdon strategiaa ja ydintoimintoja. Keskuskauppakamarin järjestämässä Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa yrityksesi johtoryhmäläiset sparrataan viestintäjohtamiseen niin normaaliarjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös oppia median kanssa toimimiseen – niin arjen vaikuttamistyössä kuin kriisissäkin.
Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. Osaava, ammattimainen viestintä on koko yritysjohdon asia, koska kaikki yritysjohdossa toimivat ovat viestijöitä.
Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän kevään 2023 ohjelmassa osallistujat tekevät tehtävän liittyen vaikuttavaan viestintään. Tehtävässä osallistuja tekee vaikuttavan viestinnän suunnitelman johonkin oman yrityksensä tapaukseen liittyen. Tehtävä annetaan 2. moduulissa (25.4.) ja aikaa sen tekemiselle on 3. moduuliin (23.5.) saakka. Tehtävän ottavat vastaan ja arvioivat viestinnän ammattilaiset Esa Suominen (hallituksen puheenjohtaja, Rud Pedersen) ja Pauliina Pulkkinen (viestintä- ja yhteistyöjohtaja, Keskuskauppakamari).
Edellinen ohjelma sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5.
Palautteita ohjelmaan osallistuneilta:
"Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu"
"Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta."
"Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä."
Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asia tästä.
Ohjelma koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista. Ohjelmassa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille.
Moduuli IViestintä yrityksen strategian ytimessä Ohjelmassa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase. Seminaarin teemoina:
Puhujina: |
Moduuli IIVaikuttava viestintä Ohjelmassa käydään läpi, kuinka viestimällä vaikutetaan päätöksentekoon. Saat oppia myös siitä, kuinka median kanssa toimitaan ja kuulet yrityscasen onnistuneesta viestinnällisestä vaikuttamisesta. Seminaarin teemoina:
Puhujina: |
Moduuli IIIKun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Ohjelmassa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Kuulet yrityscasen sekä median näkökulman yritysten kriiseihin ja niissä pärjäämiseen. Seminaarin teemoina:
Puhujina: |
Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2150 € + alv. 24 %, normaalihinta 2600 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan.
Lisäksi ohjelmaan sisältyy:
- Osallistuminen Keskuskauppakamarin tilaisuuteen Suuri brändipäivä 18.4.2023
Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä:
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.