Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma kevät 2023

Keskuskauppakamari

Viestintä on osa yritysjohdon ydinosaamista
28.3.2023  I  25.4.2023 I  23.5.2023

Viestintä on osa johdon strategiaa ja ydintoimintoja. Keskuskauppakamarin järjestämässä Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa yrityksesi johtoryhmäläiset sparrataan viestintäjohtamiseen niin normaaliarjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös oppia median kanssa toimimiseen – niin arjen vaikuttamistyössä kuin kriisissäkin. 

Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. Osaava, ammattimainen viestintä on koko yritysjohdon asia, koska kaikki yritysjohdossa toimivat ovat viestijöitä.

Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän kevään 2023 ohjelmassa osallistujat tekevät tehtävän liittyen vaikuttavaan viestintään. Tehtävässä osallistuja tekee vaikuttavan viestinnän suunnitelman johonkin oman yrityksensä tapaukseen liittyen. Tehtävä annetaan 2. moduulissa (25.4.) ja aikaa sen tekemiselle on 3. moduuliin (23.5.) saakka. Tehtävän ottavat vastaan ja arvioivat viestinnän ammattilaiset Esa Suominen (hallituksen puheenjohtaja, Rud Pedersen) ja Pauliina Pulkkinen (viestintä- ja yhteistyöjohtaja, Keskuskauppakamari).

Edellinen ohjelma sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5. 
Palautteita ohjelmaan osallistuneilta: 
"Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu"
"Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta."
"Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä."

Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asia tästä.

Ohjelma koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista. Ohjelmassa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille. 

Moduuli I

Viestintä yrityksen strategian ytimessä
Tiistai 28.3.2023 kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00)
Cafe Amandan koulutustila, Eteläesplanadi 8, Helsinki

Ohjelmassa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase.

Seminaarin teemoina:

  • Viestinnän merkitys muuttuvassa maailmassa ja erilaisissa johtamistilanteissa
  • Viestinnällä johtaminen ja muutosviestintä
  • Case VINCIT Muutosviestintä

Puhujina:
Toimitusjohtaja Taru Tujunen, Ellun kanat
Viestintäjohtaja Päivyt Tallqvist, Finnair
Liiketoimintajohtaja Henna Niiranen, VINCIT

 

Moduuli II

Vaikuttava viestintä
Tiistai 25.4. kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00)
Cafe Amandan koulutustila, Eteläesplanadi 8, Helsinki

Ohjelmassa käydään läpi, kuinka viestimällä vaikutetaan päätöksentekoon. Saat oppia myös siitä, kuinka median kanssa toimitaan ja kuulet yrityscasen onnistuneesta viestinnällisestä vaikuttamisesta.

Seminaarin teemoina:

  • Vaikuttava viestintä, kuinka rakennat vaikuttavaa viestintää?
  • Miten toimit median kanssa?
  • Case Turun tunnin juna

Puhujina:
Toimitusjohtaja, perustaja Mari Haavisto, Sus+Com Agency 
Edunvalvontajohtaja Janne Virtanen, Varsinais-Suomen liitto
Hallituksen puheenjohtaja, Partner Esa Suominen, Rud Pedersen

 

Moduuli III

Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla
Tiistai 23.5.2023 kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00 ja päätöstilaisuus 16.30)
Cafe Amandan koulutustila, Eteläesplanadi 8, Helsinki

Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Ohjelmassa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Kuulet yrityscasen sekä median näkökulman yritysten kriiseihin ja niissä pärjäämiseen.

Seminaarin teemoina: 

  • Kuinka kriisiin voi valmistautua ja miten kriisin keskellä pitää toimia
  • Median näkökulma

Puhujina:
hallituksen puheenjohtaja Heini Pirttijärvi
yhteiskuntatoimituksen päällikkö Eeva Lehtimäki, MTV
Hallituksen puheenjohtaja, perustaja Harri Saukkomaa, Tekir


Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2150 € + alv. 24 %, normaalihinta 2600 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan. 

Lisäksi ohjelmaan sisältyy:

Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. 

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: 
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.

Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin Yritysjohdon ohjelmiin täällä

Ilmoittautuminen tähän tapahtumaan on tällä hetkellä suljettu.

Tapahtumapaikka

Keskuskauppakamari

Aleksanterinkatu 17
00100 Helsinki

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

Järjestäjä

Keskuskauppakamari

Karoliina Korhonen

karoliina.korhonen@chamber.fi

p. 050 327 4577