Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma kevät 2024

Keskuskauppakamari

Viestintä on koko johdon asia ja sen strategisella toteutuksella vaikutetaan muun muassa tulokseen ja kasvuun

19.3.2024  I  16.4.2024 I  15.5.2024


Keskuskauppakamarin Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa saat käytännön ohjeita viestintäjohtamiseen niin arjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös neuvoja median kanssa toimimiseen ja pääset jakamaan ajatuksia ja kokemuksiasi. Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. 

Strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa vahvistat osaamistasi:

  • viestinnällä johtamisessa ja muutosviestinnässä
  • vastuullisessa viestinnässä
  • vaikuttavan viestinnän rakentamisessa
  • kriisiin valmistautumisessa ja kriisin keskellä toimimisessa
  • median kanssa toimimisessa

Ohjelma koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista sekä Suuresta Brändipäivästä 2024. Ohjelmassa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille.

OHJELMA

Moduuli I

Strateginen viestintä
Tiistai 19.3.2024 kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00)
Helsinki, Alvar Aallon katu 5

Moduulissa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase.

Teemoina:

  • Viestinnän merkitys muuttuvassa maailmassa ja erilaisissa johtamistilanteissa
  • Viestinnällä johtaminen ja muutosviestintä
  • Yrityscase

Puhujina:
Toimitusjohtaja Taru Tujunen, Ellun kanat
Senior Vice President, Communications Päivyt Tallqvist, Finnair

 

Moduuli II

Vastuullinen viestintä
Tiistai 16.4.2024 kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00)
Helsinki, Alvar Aallon katu 5

Moduulissa käydään läpi vastuullisuuden merkitystä yritysten viestinnässä. Vastuullisuus toteutuu vasta sitten, kun siitä viestitään.

Teemoina:

  • Vastuullisuus on yritykselle etu ja siitä kannattaa viestiä
  • Yrityscase

Puhujina:
Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Minttu Vilander, Sitowise
Johtaja, markkinointi, viestintä ja vastuullisuus Päivi Anttikoski, SOK
Johtaja/toimittaja Mari Haavisto, Sus+Com Agency

 

Moduuli III

Kriisiviestintä
Keskiviikko 15.5.2024 kello 12.00 - 16.30 (lounas 11.00 ja päätöstilaisuus 16.30)
Helsinki, Alvar Aallon katu 5

Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Ohjelmassa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Kuulet yrityscasen sekä median näkökulman yritysten kriiseihin ja niissä pärjäämiseen.

Teemoina: 

  • Kuinka kriisiin voi valmistautua ja miten kriisin keskellä pitää toimia
  • Median näkökulma
  • Yrityscase

Puhujina:
Hallituksen puheenjohtaja Heini Pirttijärvi
Yhteiskuntatoimituksen päällikkö Eeva Lehtimäki, MTV
Hallituksen puheenjohtaja, perustaja Harri Saukkomaa, Tekir

Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2150 € + alv. 24 %, normaalihinta 2600 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan. 

Lisäksi ohjelmaan sisältyy:

  • ennakkotapaaminen Teamsissä maanantaina 11.3.2024 klo 15.30-17.00
  • osallistuminen Keskuskauppakamarin tilaisuuteen Suuri Brändipäivä 2024

Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. 

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.

Strateginen viestintä auttaa yritystä tavoitteissaan

 

Edellinen ohjelma sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5. 
Palautteita ohjelmaan osallistuneilta: 
"Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu"
"Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta."
"Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä."

Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asia tästä.

Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin Yritysjohdon ohjelmiin täällä

 

Valitse haluamasi lippu
Lippu
Hinta
Määrä

Alennettu hinta kauppakamarien ja kansainvälisen kauppakamarin ICC Suomen jäsenyritysten edustajille.

2 150,00 € (+ALV 24%)

Määrä:


2 600,00 € (+ALV 24%)

Määrä:


Tapahtumapaikka

Keskuskauppakamari

Alvar Aallon katu 5
00100 Helsinki

Tarkempi kartta ja ajo-ohjeet

Järjestäjä

Keskuskauppakamari

Karoliina Korhonen

karoliina.korhonen@chamber.fi

p. 050 327 4577